Endrupskolen certificeret som UNICEF Rettighedsskole

Ifm. certificering af Endrupskolen som UNICEF Rettighedsskole fik vi besøg af Christian Bindslev fra Unicef Danmark. Efter besøg rundt i klasser, der fortalte om deres dygtige arbejde med børnekonventionen og klassecharter, fik Rettighedsrådet overrakt certifikat i form af et flot messingskilt, der kommer til at hænge ved skolens hovedindgang.

Tak til Rettighedsrådet og til alle elever, lærere og pædagoger for arbejdet med børns rettigheder. Rettighedsrådet fremviste klasserne flotte og spændende plakater om trivsel under corona. Der var desuden optaget taler fra elever med budskaber om børns rettigheder og forslag til, hvordan Endrupskolen kan blive en endnu bedre skole.

Som afslutning på dagen kunne Rettighedsrådet overrække Christian et bevis på de 37.084 kr., som indskolingen har indsamlet ved at løbe Moovathon i Slotsparken. Pengene skal gennem Unicef være med til at sikre vacciner til verdens børn. Stor tak til alle, der har været med til at sponsorere den fælles donation.

Certificeringen blev fejret med is til alle skolens elever.

Vi ser frem til det fortsatte arbejde med Børnekonventionen og børns rettigheder.

Lene Sølver Pedersen