Lukkedage

Lukkedage 2024 i Endrupskolens SFO

Kære forældre

Hermed information om lukkedage og reglerne for alternativ pasning i 2024.

15 lukkedage med mulighed for alternativ pasning

SFO’en har lukket 15 hverdage om året. Disse 15 dage kan I, hvis I har tilmeldt jeres barn senest 6 uger før lukkedagen, få passet jeres barn i Bøgegården i Kokkedal.

Endrupskolens skolebestyrelse har i samarbejde med Børnehusene Fredensborg besluttet følgende lukkedage i 2024:

27. marts (Dagen før Skærtorsdag)

10. maj (Dagen efter Kristi Himmelfart)

15.-19. juli (uge 29)

22.-26. juli  (uge 30)

23. december

27. december

30. december

I weekender, på helligdage (herunder Grundlovsdag) samt 24. december har kommunen ikke pligt til at etablere alternativ pasning.

Alternativ pasning på lukkedage er et tilbud til alle børn i dagtilbud, dagpleje og SFO’er, hvor forældrene på lukkedage ikke har mulighed for at passe deres børn selv. Tilbuddet indgår som en del af det samlede dagtilbud og er indbefattet i den pris, som forældre allerede betaler for dagtilbud/SFO.

Anmodning om pasning på lukkedage Forældre med behov for alternativ pasning, retter henvendelse til Center for Skole og Dagtilbud.

E-mail sendes til Susanne Søholt på suss@fredensborg.dk med oplysninger om barnets navn og SFO.

Forældre skal melde behovet for alternativ pasning ind senest 6 uger før lukkedag af hensyn til planlægning. 49 % fremmøde Der må kun holdes lukket på dage hvor under 49 % af børnene i et dagtilbud har brug for pasning. Hvis 49 % af børnene har brug for pasning, skal det pågældende dagtilbud, hvor børnene er indmeldt holde åbent. Hvis under 49 % af børnene har brug for pasning, vil børnene blive tilbudt alternativ pasning i Bøgegården. Fredensborg Kommune har lavet en undersøgelse af fremmødet på daginstitutionerne. Et fremmøde på under 49 % fremkommer bl.a. i dagene op til påske, dagen efter Kr. Himmelfart, uge 29 og 30, efterårsferien uge 42 og mellem jul og nytår.

Jacob Petersen

Afdelingsleder