PREP Fredensborg Kommune

Gør noget godt for dig selv og din partner

I Fredensborg Kommune tilbyder vi PREP kursus som er et parkursus som styrker dit parforhold.

Der er ledige pladser på næste PREP- kursus - og det er gratis.

Hvad er PREP ?

Praktiske redskaber til et engageret parforhold.

PREP er et kommunikationskursus for par.

På et PREP-kursus får I via oplæg og samtaleøvelser inspiration til, hvordan I giver parforholdet gode betingelser i en travl hverdag. På kurset gives praktiske redskaber og viden om, hvad der fremmer god kommunikation og der gives tid til, at I kan tale sammen.

Der er hverken tale om gruppearbejde eller traditionel parterapi. På PREP-kurset arbejder man kun med sin partner, og man behøver ikke indvie andre i private forhold.

Hvorfor tage et PREP kursus?
• Fordi man kan lære at kommunikere på en hensigtsmæssig måde
Fordi børn har stor glæde af, at man som forældre afsætter tid til at pleje og
udvikle ens parforhold.
Fordi kærlighed er en foranderlig størrelse, der kan vokse og trives, når man
arbejder med den i fællesskab
• Fordi relationer og familie også er et felt, hvor man kan lære nyt.

Hvem er PREP for?
PREP er for par bosiddende i Fredensborg Kommune med børn i 0-18 års alderen. Eller har børn i Kommunens dagtilbud eller skoler.
Det er for par i alle aldre og livsfaser, der ønsker at arbejde med deres parforhold. Som nyetableret par kan man få inspiration til at skabe gode kommunikationsvaner. Par, der har levet sammen i længere tid, kan få hjælp til at bryde dårlige kommunikationsmønstre eller få inspiration til at videreudvikle det gode i deres forhold.

Et Prep-kursus består af 2 kursusgange samt et Informationsmøde. Begge parter skal have mulighed for at deltage alle 3 gange.

Informationsmøde  aftales ved at kontakte Christina på nedenstående nummer

Kurset afholdes den 13. og 20. november 2023  kl. 8.15-15.30

Kontakt Christina Kruse på 40256980 for tilmelding eller spørgsmål.

Eller besøg Kommunens hjemmeside for mere information.