SFO 4-6 klasse

Endrupskolens SFOII – i daglig tale kaldet ’Klubben’

Klubben, som er nabo til Regnbuen har vi ca. 125 tilmeldte børn i alderen 9 -14 år.

Dagligdagen

I Klubben tilbyder vi jeres børn et frirum, hvor de kan mødes med deres kammerater og med nærværende voksne. Vi ser klubben som en konstruktiv udviklingsplatform med alderssvarende spændende aktiviteter med mulighed for støtte og vejledning fra fagligt velfunderende medarbejdere. Her er der rum og plads og ikke mindst forståelse for børnenes vej mod et ungdomsliv i positiv udvikling.

Vi forsøger på mange forskellige måder at udfordre børnene og lader dem møde nye udfordringer som rykker og styrker deres personlige kompetencer sammen med jævnaldrene.

Måden vi er nærværende på er dels ved at være til stede og nysgerrige i forhold til, hvordan børnene har det, men også ved at holde ugentlige møder, hvor vi taler om, hvordan vi kan skabe de bedste rammer for børnene.

I Klubben tilbyder vi mange forskellige aktiviteter. I hverdagene har vi åbent i vores kreative værksteder, hvor kun fantasien sætter grænser for, hvad der kan kreeres.

Flere gange om ugen har vi en bevægelsesorienteret aktivitet, det være sig sport, dans eller andet. Ligeledes har vores udeværksted åbent et par gange om ugen året rundt.

I vores multirum ’Laden’ har vi både scene og mulighed for at spille på forskellige instrumenter. Laden bruges også til bordtennis, dans, stikbold, hockey, klatring og andre aktiviteter, og samtidig er det her, vi kan afholde fester i løbet året.

I vores café sælger vi hver dag et lille hjemmelavet måltid og derudover diverse frugt, boller og snacks.

Sidst men ikke mindst, er der mange muligheder for bare at slappe af i Klubben. Enten med et brætspil, PlayStation, PC eller hænge ud i vores sofaer.

Vi holder aftenåbent en gang om ugen til kl. 19.30. Her er der altid mulighed for at spise et veltilberedt aftenmåltid og deltage i en særlig aktivitet eller tur ud af huset.

Endrupskolens SFOII samarbejder med Fredensborg Skoles SFOII i ferieperioderne og ved særlige arrangementer.

Overgang
Børnene starter i Klubben den 1. maj, når de går i 3. klasse. I tiden op til 1. maj besøger børnene Klubben sammen med en voksen fra Regnbuen. På besøgsdagene bliver børnene introduceret til de forskellige rum, klubbens regler, medarbejdere og hvordan man tager ejerskab og medansvar for vores inventar, materialer og ikke mindst for hinanden.

Maj og juni måned er præget af særlige aktiviteter og arrangementer, hvor børnene fra 3. årgang kan komme ud i alle hjørner af Klubben.
I 6. klasse begynder vi, at introducere børnene for byens ungdomsklub-tilbud. Det starter i februar måned, hvor vi laver arrangementer med Fredensborg Skoles Klub for at ryste alle 6. klasserne sammen.

I april måned tager vi på ugentlige besøg i ungdomsklubben, hvor børnene starter 1. maj.

Faciliteter
Vi bor i nogle ældre bygninger med en masse sjæl og charme. Vi deler et stort ude- og haveområde med Regnbuen. I haven er der forhindringsbane, boldbane, bålplads og meget mere.

Du kan læse mere i vores velkomstfolder.

Adfærdsaftaler vedr. digitale redskaber og - medier

Vi har nye adfærdsaftaler gældende fra 1. december 2023. Du kan læse om dem i dokumentet nederst på siden.

Endrup Klub

Cafe 2