Ordensregler

Ordensregler på Endrupskolen

Formål: Endrupskolen skal være et trygt sted at være. Trygge fællesskaber skal give alle elever de bedste rammer for at udvikle sig og for at lære.

• Vi passer på hinanden.
  • Du taler respektfuldt til, med og om andre. Du gør dig umage med at være en god kammerat.
  • Mobning og vold accepteres ikke.
  • Vi passer på undervisningen
  • Du møder til tiden og er klar til dagen
  • Du gør dig umage med at lære.
  • Du deltager i fællesskabet og i undervisningen.
  • Vi passer på vores skole og SFO
  • Du passer på skolens og andres ting, lokaler og udeområder og følger de regler, der er for de forskellige lokaler og områder på skolen.

Frikvarteret

• Du og dine kammerater må opholde jer der, hvor det er aftalt med jeres lærere og pædagoger
  • Der må spilles fodbold på boldbanerne og på asfalt, hvor der er opsat basketkurve eller mål.
  • Der må iført cykelhjelm løbes på skateboard, løbehjul og rulleskøjter på asfalten bag hallen.

Naturlegepladsen

• 0.-6. klasse: Du og dine kammerater må opholde jer på naturlegepladsen, når der er en lærer/pædagog med.

Sneregler

• Al leg med sne skal foregå på en måde, hvor der passes på hinanden.
  • 0.-5. klasse må lege sneboldkamp og kaste med sne på boldbanen.
  • 6.-9. klasse må lege sneboldkamp og kaste med sne på græsarealet bag fysik/kemi-lokalet.
  • Alle andre steder på skolen er snekastning forbudt.
  • Der kan ved iset og våd sne gives forbud mod alt kast med sne.

Mobiltelefoner

• Du følger skolens principper for brug af mobiltelefoner i skoletiden og på SFO. (Se disse på hjemmesiden).
  • Mobiltelefoner er kun tilladt i undervisningen, når det er aftalt med din lærer.
  • Fællesarrangementer som f.eks. venskabsklassedage er mobilfri.

Til og fra skole

• Du overholder færdselslovens bestemmelser.
  • Du krydser Endrupvej ved fodgængerfeltet og følger skolepatruljens anvisninger.
  • Kun elever fra 7.-9. klasse må forlade skolens område i skoletiden.
  • Cykler, løbehjul og lign. må benyttes på stierne til skolen og parkeres ved ankomst.
  • På ture i skole/SFO-tid følges bestemmelserne beskrevet i Endrupskolens Trafikpolitik, der bl.a. beskriver, at cykelhjelm er et krav på cykelture.

Endrupskolen er nikotinfri

• Du må ikke ryge eller benytte andre nikotinholdige produkter (f.eks. snus og pufbars) i skoletiden.
  • Får skolen kendskab til, at en elev ryger eller benytter andre nikotinholdige produkter i skoletiden, kontaktes hjemmet.

Energidrikke

• Energidrikke hører ikke til på skolen og i undervisningen, og må derfor ikke indtages i skoletiden.

Skolens ordensregler gennemgås i klasserne hvert år efter sommerferien og præsenteres, når der kommer nye elever til Endrupskolen.

Godkendt af skolebestyrelsen d. 9. oktober 2019

– tilføjelse om nikotinholdige produkter juni 2023.

- tilføjelse om cykelhjelm ved leg på hjul i frikvarterer september 2023